Академический кабинет
  • ГЛАВНАЯ
  • КАБИНЕТ
  • ВЕБИНАРЫ
  • СОТРУДНИКИ
  • Будущие вебинары
  • КОНТАКТЫ

Информационный бюллетень № 332

19/6/2016

0 Комментарии

 
Информация для гуманитариев: гранты, стажировки,
конференции, вакансии
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ST. PETERSBURG CENTER FOR THE HISTORY OF IDEAS
SOCIETY FOR THE HISTORY OF IDEAS IN ST. PETERSBURG
http://ideashistory.org.ru/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Bulletin  № 332
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Information for scholars: grants, fellowships, conferences, job
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
President of the Society: Tatiana Artemyeva:
(admission to the Society, subscription)  [email protected]
Administrator of the distribution: Tatiana Novikova:  [email protected]
We are grateful for the information that may be interesting
and useful for all members of the Society. Please, send it to  [email protected]
To unsubscribe, please send a letter "unsubscribe" to  [email protected]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
САНКТ-ПЕТЕРБУРГСКИЙ ЦЕНТР ИСТОРИИ ИДЕЙ
ОБЩЕСТВО ИСТОРИИ ИДЕЙ В САНКТ-ПЕТЕРБУРГЕ
http://ideashistory.org.ru/
http://www.facebook.com/IdeasHistory
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Информационный бюллетень № 332
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Информация для гуманитариев: гранты, стажировки,
конференции, вакансии
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Председатель Общества: Татьяна Владимировна Артемьева
(прием в Общество и подписка на бюллетень):  [email protected]
Администратор рассылки: Татьяна Олеговна Новикова:  [email protected]
Будем благодарны за информацию, интересную и
полезную всем участникам подписки.
Пожалуйста, посылайте ее по адресу:  [email protected]
Для того, чтобы остановить подписку пошлите письмо
"Остановить подписку" по адресу:  [email protected]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
************************************************************
FELLOWSHIPS / СТАЖИРОВКИ И СТИПЕНДИИ
************************************************************
http://academicpositions.eu/ad/kate-hamburger-center-for-advanced-study-in-the-humanities-law-as-culture/2016/fellowships-in-law-politics/90197?utm_medium=email&utm_source=transactional&utm_campaign=Job+alerts  
Fellowships in „Law & Politics“
Fellowships for the research period from October 1, 2016, to March 31, 2018
The Käte Hamburger Center for Advanced Study in the Humanities "Law as Culture" ( www.recht-als-kultur.de ) invites academics of excellent standing to apply for a fellowship or junior fellowship, with a maximum term of 12 months, on the research topic:
Law and politics
While the first research period of the Center (2010-2016) approached the topic of law as a cultural phenomenon in a systematic and comparative way, in the second phase of research the relation of law to other cultural spheres of modernity will be put on the agenda. Large parts of classical social theory consider the principle of functional differentiation the hallmark of modern societies. In contrast, a non-functionalist analysis of social differentiation, based on the comparison of cultures, becomes vital in order to illuminate the variable relation of social spheres and fields of action in different contexts. This aim of observing the complex of law and politics demands in-depth studies on regionally specific constellations, e.g. by way of a cultural sociology of the state. Moreover, general analyses of the effects of transnational and global constitutionalism on the one hand and the denial of rights and the powerlessness of law on the other must be taken into account as well. All submitted research proposals should follow one of the three transversal schemes of the Center, namely, first, "cultures of differentiation" along with the program‘s overall basis in a comparative approach towards various legal cultures, second, "human rights and autonomy" and, third, "emotive foundations of the law and the binding force of law".
The Käte Hamburger Centre for Advanced Study in the Humanities "Law as Culture" offers a creative place of study for various disciplines in the cultural and legal sciences. Academics of excellent standing may apply by  15 July 2016  with inclusion of their resume, project description (5-10 pages) and selected publications by mail or email ( [email protected] ):
Dr. phil. Stefan Finger
Managing Director of the
Käte Hamburger Kolleg "Recht als Kultur"
Internationales Kolleg für Geisteswissenschaftliche Forschung
Center for Advanced Study in the Humanities "Law as Culture"
Konrad-Zuse-Platz 1-3, 53227 Bonn
************************************************************
 
Call for Applicants: Cromwell Research Fellowships in American Legal History
by  Cornelia Dayton
**Call to early-career scholars to apply for a Cromwell research grant; Note that the deadline is July 11, 2016
In 2016, the William Nelson Cromwell Foundation will make available a number of $5,000 fellowship awards to support research and writing in American legal history by early-career scholars. Early career generally includes those researching or writing a PhD dissertation (or equivalent project) and recent recipients of a graduate degree working on their first major monograph or research project. The number of awards made is at the discretion of the Foundation. In the past several years, the trustees of the Foundation have made five to nine awards. The Committee for Research Fellowships and Awards of the American Society for Legal History (ASLH) reviews the applications and makes recommendations to the Foundation. (The Cromwell Foundation was established in 1930 to promote and encourage scholarship in legal history, particularly in the colonial and early national periods of the United States. The Foundation has supported the publication of legal records as well as historical monographs. Scholars who are not at the early stages of their careers may seek research grants directly from the Foundation.  For more information, see the Grants page at cromwellfoundation.org.)
 
Application Process for 2016
Applicants should submit a description of their proposed project (double-spaced, maximum 6 pages including notes; include a working title), a budget, a timeline, and a short c.v. (no longer than 3 pages). The budget and timeline can be part of the Project Description or separate. (There is no application form.) Two letters of recommendation from academic referees should be sent directly to the Committee Chair via email attachment, preferably as pdf files. Applications must be submitted electronically (preferably in one .pdf file) no later than midnight July 11, 2015. Please send all materials to the chair of the Committee: <  [email protected] >. Successful applicants will be notified by early November. An announcement of the awards will also be made at the annual meeting of the American Society of Legal History.
URL:   http://aslh.net/about-aslh/honors-awards-and-fellowships/cromwell-fellowships/
************************************************************
 
Call for Applications
Fellowships 2017-18
Located in the Botanic Garden in Uppsala, the Swedish Collegium for Advanced Study (scas) is a national institute for advanced study.The collections of Carolina Rediviva Library and other scientific facilities at Uppsala University are situated nearby.

For the academic year 2017-18 the Collegium offers residential fellowships for senior scholars. The fellowships afford scholars the opportunity to concentrate on their own research interests. Fellows are expected to be in residence and to participate in academic events beyond their own fields of specialization.The application may be for the entire academic year or alternatively for one academic semester.

Candidates may come from any discipline within the humanities and social sciences. At the time of application, the candidates must have held a PhD for at least ten years and have a track record of significant and original research achievements.

The holder of the fellowship receives a monthly stipend or salary. Accommodation for Fellows who do not live in the Stockholm-Uppsala region is arranged by the Collegium and all Fellows have their own fully equipped office at the Collegium.

The application deadline is August 1, 2016.

For further details, please see the General Fellowship Programme information at the scas website. Please direct questions to   [email protected] .

www.swedishcollegium.se
************************************************************
CONFERENCES / КОНФЕРЕНЦИИ
************************************************************
 Languages of Internationalism

Conference to take place at Birkbeck College, University of London

25-26 May 2017

Deadline for submission of abstracts:  1 September 2016

Scholars have in recent years re-energized the study of how peoples, cultures, and economies came, over time, to be linked and entangled across all manner of borders. Transnationalism and internationalism continue to be the watchwords of much humanities and social sciences scholarship. Yet insufficient attention has been paid to the crucial politics of language in historical scenarios of internationalism as a lived or imagined human enterprise. Organised by the Reluctant Internationalists research group at Birkbeck College London in collaboration with Brigid O’Keeffe from Brooklyn College, CUNY, this conference will bring together historians, anthropologists, literary scholars, linguists, and scholars in related fields, to debate the languages of internationalism.

The goal of the conference is to shed light on the centrality of language to people’s past pursuit and experience of internationalism. Historians must better understand the linguistic realities that their subjects confronted in their various global networks and endeavors. For any agents of internationalism, language presented a wide variety of challenges and opportunities. It imposed obstacles and provided avenues to mutual understanding and collaboration among diverse peoples. The relative successes and failures of past internationalist projects in large measure owed to participants’ ability to effectively communicate across not just linguistic, but also political, cultural, economic, and professional boundaries. This fundamental and literal question of (mis)communication has dramatically shaped the lives of peoples variously confronting the global realities or pretensions of their milieus.

Conference participants will consider the frustrations and triumphs of human beings, in a wide variety of historical contexts, as they deployed language in their efforts to communicate across borders. In this way, the conference seeks better historical appreciation and understanding of language as a linchpin of transnational and international histories.

Submissions of individual papers on the following themes and topics are especially encouraged:

Languages of Internationalism: When and why have languages helped or hindered internationalist projects? Roles played by lingua francas; bi-lingualism and multi-lingualism in border areas, cities, schools, refugee or POW camps; sign languages and deaf histories in global perspective; artificial languages as international auxiliary languages
Language in Global Diplomacy and Cross-Cultural Exchange: Language politics by and within international organizations, including the League of Nations, United Nations, and others; (mis-)communication and international diplomacy; roles of interpreters and interpreting; connections between language and diplomatic failure; the role of language in educational, scholarly or artistic exchange programs
(Mis-)Communicating Expertise in Science, Medicine, and Scholarship more generally: languages of technocracy; experts’ views on and uses of language and strategies of communication; international scholarly communities and the transmission of knowledge; differences between different fields of expertise; experts’ changing conceptions of ‘the public’ and how it can be reached
Language Politics During and After Empire: Communication and questions of (linguistic) authority in colonial contexts; language and interpersonal relationships within and across empires; language and colonial diplomacy; language and postcolonial critique
Linguistic Rights and Endangered Languages: Linguistic Rights; standardization and imposition of official or national languages; endangered languages and globalization
Mass Media, Language, and Idea Transmission on the Global Stage: Communication and linking technologies such as the post, telegraph, radio, tv, and internet; language and global marketing; international publishing and translation projects
Please send paper titles, abstracts (300 – 400 words), and a brief academic biography (200 words) by 1 September 2016 to Brigid O’Keeffe (Brooklyn College, CUNY), [email protected]

There will be no conference fee. There will be limited funding available to contribute to the accommodation in London of junior scholars and those from institutions without research funds.
************************************************************
 
Международная конференция
НАЦИОНАЛИЗМЫ НА ПОСТСОВЕТСКОМ ПРОСТРАНСТВЕ:
ЛОГИКИ, ЭТИКИ, ПРАКТИКИ
Москва
31 октября – 2 ноября 2016 года
Интернет-журнал «Гефтер», Центр франко-российских исследований, Фонд Егора Гайдара
 
Национализм в последние десятилетия становится все более и более актуальной проблемой на международной повестке дня. Возникнув в последней трети XVIII века как радикальное ответвление европейских концепций национального освобождения, он сравнительно быстро развился в сеть разнородных идеологий, распространенных по всему миру. Общим основанием для них стало доминирование концепта (единой) нации в политике, социальных отношениях и интеллектуальной сфере общества. Сам концепт часто бывает не отрефлексирован, отчего значения термина «нация» множатся, пересекаются с другими понятиями и категориями политического поля, начинают противоречить друг другу; подчас приходится прилагать немало усилий, чтобы понять, в каком именно значении употребляет слова «нация» и «национальное» тот или иной политик или общественный деятель. При этом различные современные направления национализма стараются не терять генетической связи с идеями национального возрождения, восходящими к прошлым векам, и это еще больше затрудняет критическую рефлексию над ними в тех обществах, где они обретают популярность.
 
Редакция интернет-журнала «Гефтер», Центр франко-российских исследований и Фонд Егора Гайдара предлагают обсудить то, как формируются и функционируют национальные и националистические идентичности – причем на уровне официально проповедуемых доктрин националистического толка, но и, главное, на уровне повседневных практик. Одновременно мы хотели бы провести терминологическое разграничение между терминами «нация» и «национализм», с одной стороны, и между ними обоими и рядом смежных с ними (таких, как «национальность», «этничность», «гражданство» и др.), с другой.
 
Мы предлагаем участникам конференции обсудить следующие проблемы, связанные с национальными и националистическими идентичностями в позднем СССР и на постсоветском пространстве:
 
– Преемственность и разрыв: насколько современные варианты национализма наследуют позднесоветским?
– Константы национального как способ контролировать политическую лояльность.
– Институциональные формы национализма: как формулируется «русскость» («украинскость», «белорусскость», «эстонскость» и т.д.) за пределами России (Украины, Белоруссии, Эстонии…)?
– Национализм и неоколониализм: экспансия русскости и риторика «спасения» – от «спасения русского мира» до спасения как эсхатологической категории.
– Память при национализме: какие практики памяти в рамках националистических доктрин существовали в СССР и как они трансформировались на постсоветском пространстве?
– Национализм и диссидентство в СССР – национализм и политическая оппозиция в постсоветскую эпоху.
– Национализм и национальная травма: может ли разговор о национализме быть способом изживания коллективной травмы, и если да, то почему в России и ряде других стран Восточной Европы он купируется?
– Этика национализма: какие этические принципы кладут идеологи национализма в основание проповедуемых ими доктрин? Какие моральные категории формируются в рамках националистических теорий?
– Национализм как инфоповод: практики медиаресурсов, определяющих себя как националистические.
– Национализм и демократия: почему в эпоху перестройки демократия часто рассматривалась как национальная миссия и что стало с этими представлениями в дальнейшем?
– Альтернативные политические программы: как политические мыслители времени перестройки (такие, как А.Д. Сахаров, Е.Т. Гайдар и др.) относились к риторике нациестроительства и что готовы были ей противопоставить?
– Национализм и экономика в постсоветских странах.
 
Конференция продлится три дня и будет носить комбинированный характер: на пленарных заседаниях и в утренних сессиях состоятся научные доклады, время после обеда будут занимать практические мероприятия – круглые столы и воркшопы. На этих практических мероприятиях будут разбираться отдельные кейсы (или связанные группы кейсов), и на этом материале будут отрабатываться концепции анализа национализма и гражданского общества. Подавать заявки можно на любую из двух форм участия в конференции – как на выступление с докладом (индивидуальное или в соавторстве), так и на организацию воркшопа или круглого стола (панель).
 
По итогам конференции подборка избранных выступления и панелей будет издана в виде коллективной монографии. Оргкомитет оставляет за собой право отбора материалов.
 
Принять участие :
Мы ждём ваши заявки ( 500 слов на английском или на русском ) на адрес:  [email protected]   до 26 июня . 
Участники будут выбраны к 15 июля. Тезисы и доклады максимально 8000 слов должны быть поданы не позднее 15 октября.
 
Научный комитет  ( предварительный) :
Сесиль Вессье, Марлен Ларюэль, Катриона Келли, Сергей Ушакин. 
 
Оргкомитет :
Ева Бертран, Ирина Буйлова, Александр Марков, Элен Мэла,
Михаил Немцев, Николай Поселягин, Станислав Усачев, Ирина Чечель
************************************************************
  WEI International European Academic Conference on Education and Humanities  

Conference  

14th to 16th November 2016  
Rome, Italy  

Website:   http://www.westeastinstitute.com/internationaleducationconferenceinrome/  
Contact person:  Dr.F.Alexander Magill  

International European academic conference in the very heart of Rome. We welcome abstracts in various academic disciplines.Education, Humanities and Social Sciences  

Organized by:  West East Institute  
Deadline for abstracts/proposals:  14th October 2016  
************************************************************
  The International Conference Social Sciences Humanities and Education in Milan  

Conference  

10th to 12th November 2016  
Milan, Italy  

Website:   http://www.ictttconference.com/15199807/milan-social-sciences-education-conference  
Contact person:  Dr.Chayanan Kerdpitak  

Join us for our 2016 Milan International Academic Research Conference. All accepted papers/abstracts are double-blind peer reviewed and participation in the conference includes publication of your complete manuscript in the conference proceedings  

Organized by:  CK Research LTD  
Deadline for abstracts/proposals:  15th July 2016  
************************************************************
Fifteenth International Conference on New Directions in the Humanities – Imperial College London
Conference
5th to 7th July 2017 
London, United Kingdom
Website:  http://thehumanities.com/2017-conference/call-for-papers
Contact person: Monica Hillison
This interdisciplinary conference and its companion collection of journals invite scholars to share humanities perspectives through cultural, literary, philosophical, political, linguistic, and educational studies.
Organized by: New Directions in the Humanities Knowledge Community 
Deadline for abstracts/proposals: 5th June 2017  
************************************************************
  
МЕЖДУНАРОДНАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ
 
РЕФОРМАЦИЯ, ЦЕРКОВЬ И ОБЩЕСТВО
 
11–14 декабря 2016 
Москва
 
ТЕМА КОНФЕРЕНЦИИ
В 2017 г. будет отмечаться 500-летие Реформации. Целью реформаторов было возвращение христианства к первоначальной евангельской вести, однако в средневековом обществе религия была тесно связана с политикой, экономикой и культурой, поэтому протестантская Реформация XVI в. оказала глубокое влияние не только на западное христианство, но и на западное общество в целом. Она инициировала радикальные перемены в сознании западного человека, вызвав к жизни идеи, которые впоследствии распространились далеко за пределы Европы и в значительной степени определили идеалы и ценности современного мира.Восточная (православная) церковь, в отличие от западной, не имела в своей истории чего-либо сходного с Реформацией. Тем не менее западная Реформация и последовавшая за ней модернизация оказали значительное влияние на Россию и другие православные страны. Так, реформы Петра I, повлекшие радикальные перемены в российском обществе, во многом опирались на западные модели, сформировавшиеся в ходе Реформации. В этом отношении Россия также испытала на себе последствия тех событий, что начались пятьсот лет назад.
 
В более широком смысле реформацию можно рассматривать как продолжающийся уже пять столетий процесс в европейском сознании, который затрагивает все его элементы – не только религию – и вызывает глубокие изменения, выражающиеся в переходе от традиционных форм общественной жизни к формам эпохи модерна (и, далее, постмодерна). Именно так понимает реформацию известный канадский философ Чарльз Тейлор в своей недавней книге «Секулярный век» (2007 г.; русский перевод выходит в издательстве ББИ в этом году), анализируя развитие западного общества в последние пять веков. Как понимаемая таким образом реформация проявляется в сегодняшнем обществе? Возможно ли проследить связь между теми радикальными переменами, которые происходят вокруг нас сегодня, и процессами, которые начались в Европе пятьсот лет назад? Каковы особенности российской ситуации? Можно ли рассматривать как своего рода реформацию те сдвиги, которые произошли в российском обществе за последние сто лет? Какова роль религии в этом? Является ли церковь в России лишь объектом происходящих в обществе изменений, или же она выступает одной из действующих сил, внося свой активный вклад в процесс перемен? Цель предстоящей конференции – обсудить эти и подобные им вопросы, а также сравнить процесс реформации (в широком смысле) на Западе и в России.
 
 
ДОКЛАДЫ И ПУБЛИКАЦИЯ
 
Желающие сделать доклад должны до 1 октября 2016 г. прислать в ББИ содержательные тезисы (объемом не более 500 слов) в электронном виде. Оргкомитет конференции проводит рассмотрение и отбор тезисов и рассылает приглашения предполагаемым докладчикам. Полные тексты отобранных докладов должны быть представлены до 1 декабря 2016 г. Помимо докладчиков, предусмотрено участие слушателей.  Рабочие языки конференции – русский и английский. 
Доклады рассчитаны на 20 минут. Некоторые из докладов будут напечатаны в журнале «Страницы: богословие, культура, образование». Тезисы и полные тексты докладов следует направлять ученому секретарю конференции по следующему адресу: 
Михаил Толстолуженко
Библейско-богословский институт св. ап. Андрея
ул. Иерусалимская, д. 3, Москва, 109316, Россия 
Тел./Факс: (495) 670-22-00; (495) 670-76-44
E-mail: [email protected],  [email protected]
 
ОРГАНИЗАЦИЯ И РАЗМЕЩЕНИЕ
Рабочие дни конференции: 12 и 13 декабря. Иногородним докладчикам может быть предоставлено место в гостинице.  

************************************************************
 ПРЕЗИДЕНТСКАЯ БИБЛИОТЕКА

Уважаемые коллеги!
Приглашаем Вас принять участие в юбилейных научных чтениях
«НА СЛУЖБЕ ОТЕЧЕСТВУ: ПАМЯТИ МИХАИЛА НИКОЛАЕВИЧА МУРАВЬЕВА (1796–1866)»
Вместе с нами к организации чтений приглашены:
Институт российской истории Российской академии наук;
Санкт-Петербургский институт истории Российской академии наук;
Всероссийская общественная организация «Русское географическое общество»;
Военная академия Генерального штаба Вооруженных Сил Российской Федерации;
Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова, исторический факультет;
Санкт-Петербургский государственный университет, Институт истории;
Московский государственный университет геодезии и картографии;
Национальный минерально-сырьевой университет «Горный»;

Государственный архив Российской Федерации;
Российский государственный исторический архив;
Российская национальная библиотека;
Ассоциация «Российское историческое общество»;
Гатчинская епархия Русской Православной Церкви.

Научные чтения состоятся 28 октября 2016 г. в Президентской библиотеке по адресу:
190000, Санкт-Петербург, Сенатская площадь, д. 3.
Основные вопросы, выносимые на обсуждение:
! М.Н. Муравьев и российские императоры;
! М.Н. Муравьев и регионы России;
! М.Н. Муравьев и строительство вооруженных сил России;
! М.Н. Муравьев и декабризм;
! М.Н. Муравьев и межевая служба Российской империи;
! М.Н. Муравьев и Русское географическое общество;
! М.Н. Муравьев и управление госимуществами России;
! М.Н. Муравьев и крестьянская реформа;
! М.Н. Муравьев и Русская Православная Церковь;
! М.Н. Муравьев в историографии и археографии;
! М.Н. Муравьев в генеалогии и геральдике.

Приглашаем к участию в научных чтениях вузы, академические, образовательные и общественные
организации, учреждения науки и культуры, преподавателей, студентов и аспирантов учебных
заведений. Возможно участие в режиме видеоконференции. Материалы чтений будут
опубликованы в сборнике научных статей с его регистрацией в РИНЦ.

Для участия в конференции просим до 15 октября 2016 г. пройти регистрацию на сайте
Президентской библиотеки (в разделе «Конференции») или направить заявку по адресу:
[email protected]. Проезд и проживание участников чтений организуются и оплачиваются
ими самостоятельно. Проход в здание Президентской библиотеки осуществляется строго по
предъявлении паспорта.

Более подробную информацию можно получить по электронной почте:  [email protected] или по
телефону: 8 (812) 305-16-21, доб. 511, 565. Контакты: вед. науч. сотрудник к.ф.н. Рустэм
Анасович Гимадеев; ст. науч. сотрудник к.и.н. Алексей Владимирович Воронович; науч.

сотрудник к.и.н. Дмитрий Андреевич Баринов.

Будем рады видеть Вас в Президентской библиотеке!

************************************************************
COMPETITIONS / КОНКУРСЫ
************************************************************
 
К онкурсная программа III международного педагогического форума Русского мира
26‒27 ноября 2016 г. в г. Сочи фонд «Русский мир» проводит III Международный педагогический форум «Русский мир. Образование будущего». В форуме примут участие ведущие российские и зарубежные специалисты, будет создана интеллектуальная площадка для обсуждения актуальных проблем преподавания русского языка и литературы в России и за рубежом. Основными темами для обсуждения станут современные методики преподавания русского языка и литературы, анализ инновационных форм обучения, их поддержка и популяризация.
Конкурсная программа – это часть программы III Международного педагогического форума Русского мира (далее – «Форум»), в рамках которой участники представляют на конкурс свои оригинальные творческие и научные проекты, связанные с инновационной деятельностью в области преподавания русского языка и литературы, с целью выявления лучших проектов в соответствии с заявленными номинациями.
Организатором и учредителем Конкурса является фонд «Русский мир».
К участию в Конкурсе приглашаются  российские и зарубежные преподаватели русского языка и литературы, а также иные участники Форума – авторы творческих и научно-исследовательских проектов.
Конкурс проводится по следующим номинациям:
·                      Русский язык в национальной школе.
·                      Русская школа за рубежом и современная российская школа.
·                      Развитие чтения на русском языке.
·                      Преподавание дисциплин современной русистики в вузах.
·                      Зарубежная русистика.
·                      Инновационные методы и технологии преподавания русского языка и литературы в дистанционном формате.
Конкурсная программа III Международного педагогического форума Русского мира проводится с целью выявления и популяризации инновационных подходов и методик в области преподавания русского языка и литературы.
Задачи конкурсной программы III Международного педагогического форума Русского мира:
·                      выявление и поддержка лучших инновационных российских и зарубежных проектов, связанных с русистикой;
·                      обобщение научно-методического опыта российских и зарубежных специалистов в области русского языка и литературы;
·                      популяризация достижений и инновационных моделей преподавания в области русистики;
·                      содействие процессу расширения взаимодействия между российскими и зарубежными специалистами по школьной и вузовской русистике.
Порядок и сроки представления конкурсных работ
·                      Конкурсная программа проводится в два этапа: первый (заочный) и второй (очный) туры.
·                      На конкурс могут быть представлены только оригинальные проекты авторов.
·                      Авторские права на представленные материалы должны принадлежать участникам конкурса.
·                      Все конкурсные материалы предоставляются на русском языке в электронном виде.
Заявки на первый (заочный) тур будут приниматься  с 15 мая по 15 июля 2016 года в электронном виде .
Проекты, одобренные экспертным советом, переходят во второй тур Конкурса.
Второй (очный) тур Конкурсной программы состоится 27 ноября 2016 года в городе Сочи в рамках Форума. Ведущие Конкурсной программы назначаются Программным руководителем Форума из числа участников Форума.
Оценка проектов, представленных на второй (очный) тур Конкурсной программы, производится общим открытым голосованием участников Форума. По результатам голосования по каждой номинации составляются шорт-листы со списками финалистов (по два на каждую номинацию), которые направляются на рассмотрение жюри.
Жюри конкурса рассматривает проекты финалистов и принимает решение по определению победителей каждой отдельной номинации Конкурсной программы.
Объявление результатов конкурса и вручение дипломов победителям производится во время торжественной церемонии закрытия Форума 27 ноября 2016 года.
 
 
Срок окончания приема заявок: 15 июля 2016 года
Полная информация о конкурсе на сайте Фонда "Русский мир":  http://russkiymir.ru/the-third-pedagogical-forum-education-of-the-future/
 
************************************************************
GRANTS & AWARDS / ГРАНТЫ&ПРЕМИИ
************************************************************

************************************************************
 The Association for Women in Slavic Studies (AWSS) is pleased to announce a call for nominations for the Mary Zirin Prize in recognition of an independent scholar in the field of Slavic Studies. The award of $500 is named for Mary Zirin, the founder of Women East-West. Working as an independent scholar, Zirin produced and encouraged fundamental works in Slavic/East European Women's Studies and has been instrumental in the development of the AWSS. The Prize aims to recognize the achievements of independent scholars and to encourage their continued scholarship and service in the fields of Slavic or Central and Eastern European Women's Studies. The Committee encourages the nomination of candidates at all career stages. For the purpose of this award, an independent scholar is defined as a scholar who is not employed at an institution of higher learning, or an employee of a university or college who is not eligible to compete for institutional support for research (for example, those teaching under short-term contracts or working in administrative posts). We welcome nominations from CIS and Central and Eastern Europe. The Zirin Prize Committee will accept nominations (including self-nominations) until September 1, 2016. Nominations must include: (1) a nomination letter of be no more than two-pages double-spaced; (2) the nominee's current curriculum vitae; and (3) a sample publication (e.g., article or book chapter). The nomination letter must describe the scholar's contribution to the field, as well as work in progress. Nominations should be sent to Marilyn Smith at [email protected], or by postal mail to

Marilyn Schwinn Smith, 14 Allen Street, Amherst, MA 01002

************************************************************
   http://rsci.ru/grants/grant_news/302/239270.php  
В целях финансовой (в форме грантов) и организационной поддержки научных исследований в области гуманитарных наук РГНФ объявляет основной конкурс научных проектов.
В рамках этого конкурса  поддерживаются следующие типы проектов:
*  «а» – проекты проведения научных исследований, выполняемые научными коллективами или отдельными учеными.
>>Фонд поддерживает проекты проведения научных исследований, выполняемых коллективами ученых или отдельными учеными по гуманитарным наукам по направлениям классификатора РГНФ.
>>Срок реализации проекта – 1, 2 или 3 календарных года.
>>В случае, если проект выполняется коллективом ученых, состоящим из трех и более человек, общий размер ежегодного вознаграждения руководителя проекта не должен превышать 50% от суммы ежегодного вознаграждения всех исполнителей проекта, указанных в форме «Т», включая руководителя проекта. Вознаграждение за реализацию проекта должен получить каждый исполнитель проекта, указанный в форме «Т».
>>Для реализации проектов проведения научных исследований допускаются поездки исполнителей научного проекта (включая руководителя) по теме проекта в архивы, библиотеки и проведения полевых исследований, а также для выступления с докладами по теме проводимых исследований (в соответствии со сроками проведения мероприятия). Максимальное суммарное время пребывания в поездках для одного исполнителя научного проекта составляет не более 30 дней в текущем году.
>>Расходы на оплату услуг сторонних организаций не должны превышать 30% от планируемого объема финансирования проекта.
>>Расходы на приобретение расходных материалов не должны превышать 20% от планируемого объема финансирования проекта.
>>Расходы на организационно-финансовое и техническое сопровождение не должны превышать 10% от планируемого объема финансирования проекта.
*  «а(ф)» – проекты проведения научных исследований отдельными учеными, в том числе молодыми.
>>Фонд поддерживает проекты проведения научных исследований, не требующих организационное и финансово-техническое сопровождение, выполняемые отдельными учеными – российскими гражданами, постоянно проживающими на территории Российской Федерации, по гуманитарным наукам по направлениям классификатора РГНФ.
>>Срок реализации проекта – 1, 2 или 3 календарных года.
>>Объем финансирования этого типа проектов на 2017 год составляет 300 тыс. руб.
>>В каждом проекте может быть только один участник – руководитель проекта.
>>Обязательным условием начала финансирования проектов является юридическое оформление договорных отношений в соответствии с законодательством Российской Федерации.
>>В случае принятия Фондом решения о поддержке проекта средства гранта перечисляются на указанный грантополучателем его личный счет.
*  «в» – проекты создания информационного обеспечения, необходимого для выполнения научных проектов.
>>Фонд поддерживает проекты создания информационного программного обеспечения, необходимого для выполнения научных проектов по направлениям классификатора РГНФ, выполняемые научными коллективами.
>>Срок реализации проекта – 1 или 2 (для особо крупных и технически сложных проектов) календарных года.
>>Объем финансирования этого типа проектов на 2017 год составляет 800 тыс. руб.
*  «г» – проекты организации мероприятий, в том числе конференций и семинаров, по научным направлениям, поддерживаемым Фондом.
>>Руководителем подаваемой заявки на проведение научного мероприятия должен быть председатель организационного комитета этого мероприятия.
>>Средства, выделяемые Фондом по проектам организации мероприятий, могут использоваться только для осуществления следующих расходов:
>>>– оплата редакционно-издательских услуг, включая подготовку и печатание материалов конференции, тезисов докладов, программы и информационных писем, билетов;
>>>– оплата предполагаемых поездок, услуг связи, аренды помещения для проведения научного мероприятия, за пользование имуществом (прокат аудио-, видеотехники и аппаратуры для синхронного перевода);
>>>– транспортные услуги;
>>>– приобретение расходных материалов и канцелярских товаров, необходимых для выполнения заявленных работ;
>>>– выплата вознаграждения переводчикам и специалистам, обслуживающим презентационное оборудование;
>>>– возмещение расходов приглашенным российским участникам научного мероприятия за проезд и проживание (производится в соответствии с условиями заключенного с ними договора гражданско-правового характера по представлению руководителя проекта в соответствии с программой проводимого научного мероприятия).
*  «д», «д1» - проекты издания научных трудов, выполняемые в течение одного года или двух лет.
>>Фонд поддерживает проекты издания научных трудов на русском языке, выполняемые в течение одного или двух лет, по направлениям классификатора РГНФ. Проекты «д1» имеют большой объем и отличаются сложностью подготовки оригинал-макета.
>>Срок реализации проекта – 1 календарный год для проектов типа «д» и 2 календарных года для проектов типа «д1».
>>Руководителями проектов по изданию научных трудов могут являться только авторы (или их правопреемники) либо ответственные редакторы коллективных научных трудов, обладающие соответствующими авторскими правами.
*  «д2» – проекты перевода и издания на иностранных языках научных трудов.
>>Фонд поддерживает проекты перевода и издания на иностранных языках научных трудов по направлениям классификатора РГНФ.
>>Срок реализации проекта («д2») – 2 календарных года.
>>К конкурсу допускаются заявки на перевод и издание на иностранных языках научных трудов, изданных не ранее 2010 года на русском языке при финансовой поддержке Российского гуманитарного научного фонда, обязательно получивших положительные рецензии, опубликованные в российских и/или зарубежных периодических изданиях, и ранее на соответствующих иностранных языках не издававшихся.
>>Руководителями проектов могут являться только авторы (или их правопреемники) либо ответственные редакторы коллективных научных трудов, обладающие соответствующими авторскими правами.
*  «е» – проекты экспедиций, полевых и социологических исследований, научно-реставрационных работ, необходимых для получения новых данных в области гуманитарных наук.
>>Фонд осуществляет поддержку проектов экспедиций, полевых и социологических исследований, научно-реставрационных работ по направлениям классификатора РГНФ.
>>Срок реализации проекта – 1 календарный год.
>>Фонд финансирует экспедиционные исследования, полевые и социологические исследования на территории России и за рубежом. Проекты научно-реставрационных работ могут проводиться только на территории России.
>>Допускаются поездки исполнителей научного проекта (включая руководителя), непосредственно связанные с проведением научных экспедиций, полевых и социологических исследований, выполнением научно-реставрационных работ.
>>Затраты на организационно-финансовое и техническое сопровождение проектов не предусматриваются.
Полный текст объявления конкурса опубликован на сайте РГНФ:   http://www.rfh.ru/index.php/ru/konkursy/osnovnoj-konkurs/528-osnovnoe-objavlenie-konkursov-rgnf-2017-goda#am
************************************************************
************************************************************
JOB/ ВАКАНСИИ
************************************************************
************************************************************
  Assistant Professor, Russian, Amherst College
 
The Amherst College Department of Russian
invites applications for a full-time, tenure-track
position of Assistant Professor to begin on July 1,
2017. We are looking for a broadly-trained,
theoretically-engaged scholar of Russian literature
and culture. In addition to having a well-articulated
research plan, the successful candidate will be
committed to undergraduate and interdisciplinary
teaching in a liberal-arts context.
 
Candidates must have a Ph.D. in Slavic languages
and literatures in hand by the start of the
appointment. Native or near-native fluency in
Russian and English is required, and prior teaching
experience is expected. Interested candidates
should submit electronically to
https://apply.interfolio.com/35265  a letter of
application containing research and teaching
statements, C.V., two course syllabi, a writing
sample (not to exceed 25 pages), and three
confidential letters of recommendation. Review
of candidates will begin on September 15, 2016,
and continue until the position is filled. 
Applications received by that date will receive
full consideration. Questions about the search
should be addressed to [email protected].

************************************************************
  Lecturer in Russian Language
University of Pennsylvania

The Department of Slavic Languages and Literatures at the University of Pennsylvania invites applications for the position of Lecturer in Russian Language, beginning Fall 2016. This is a full-time, one-year position as Lecturer A, with the possibility of renewal for up to an additional two years, contingent upon departmental needs, a satisfactory performance review and approval of the Dean. Teaching load is six courses per year and includes both heritage and non-heritage language courses. The successful candidate will play an active role in curriculum development, student advising, assessment activities, and extra-curriculum programs. The ideal candidate should hold a Ph.D. or equivalent in Russian Language and/or Literature/Culture (ABDs will be considered). We are looking for an enthusiastic, creative instructor who has demonstrated excellence in teaching various levels of Russian language and has experience and expertise working with heritage students. Complete fluency in Russian and English is required; as is familiarity with contemporary instructional technologies and best practices and current techniques for teaching heritage students. Applicants should apply online at:  http://facultysearches.provost.upenn.edu/postings/886 . Please submit a cover letter, CV, teaching statement; and contact information for a minimum of three individuals who have agreed to provide a recommendation letter. The University will contact the referees with instructions on how to submit their letters. We also encourage the applicants to upload additional documents if available including 1) teaching evaluations, 2) sample syllabi, assignments, and student assessments, 3) a link to a video recording of a class. Review of applications will begin immediately and will continue until the position is filled. The Department of Slavic Languages and Literatures is strongly committed to Penn’s Action Plan for Faculty Diversity and Excellence and to establishing a more diverse faculty (for more information see:  http://www.upenn.edu/almanac/volumes/v58/n02/diversityplan.html .) The University of Pennsylvania is an Affirmative Action/Equal Opportunity Employer.

************************************************************
http://academicpositions.eu/ad/university-of-antwerp/2016/tenured-academic-staff-area-of-hispanic-literature-and-language/90215?utm_medium=email&utm_source=transactional&utm_campaign=Job+alerts  
Tenured academic staff area of Hispanic literature and language
The Faculty of Arts is seeking to fill the following  part-time (70%)  vacancy in the Department of Literature:   tenured academic staff in the area of Hispanic literature and language .
Job description
*  The assignment has a structural character in the three core activities of the tenured academic staff.
*  You will be assigned following lecturing duties: Hispanic Literature (3CR, 24 hrs.), Spanish Proficiency 2, level B1 (3CR, 24 hrs.), Spanish Literature (3CR, 24 hrs.), Literature and Culture: Spain (6CR, 45 hrs.)
*  You will conduct research in the area of Hispanic literature, preferably contemporary Spanish peninsular literature. Your research will be in line with the precepts of the research group “Literature and Modernity”
*  You will acquire and manage external funding (national and international).
*  You will be required to offer scientific services: among others you take part in initiatives that stimulate the study of Spanish in general
Profile and requirements
*  You hold a doctorate degree (PhD) in Hispanic literature, preferably contemporary Spanish peninsular literature
*  You have an excellent command of oral and written Spanish (near native)
*  You have experience with teaching literature and proficiency on an academic level
*  You have several years of postdoctoral experience or equivalent.
*  The focus in your teaching corresponds to the  educational vision  of the university.
*  Your academic qualities comply with the requirements stipulated in the  university’s policy .
*  You have leadership skills (or the potential to develop them).
*  You are quality-oriented, conscientious, creative and cooperative.
*  You can meet the statutory language requirements for both the knowledge of the teaching language and the administrative language, Dutch. The University of Antwerp provides the necessary support.
We offer
*  either a part-time position with a structural assignment as a lecturer, in a temporary appointment in the tenure track for a term of five years. This position will lead to an immediate permanent appointment as a senior lecturer if the performance is assessed favourably on the basis of previously fixed and publicly announced evaluation criteria.
*  or a part-time position with a structural assignment as a senior lecturer or higher, generally entailing a permanent appointment. In the case of a first appointment to the corps of academic personnel (ZAP), the university board may proceed to a temporary appointment for a period not exceeding three years. This position will lead to a permanent appointment if the performance is assessed favourably.
*  the date of appointment will be  1 January 2017 ;
*  a gross monthly salary ranging for lecturer from € 4.009,52 - € 5.910,19; and for senior lecturer from € 4.591,43 - € 7.213,07;
*  a dynamic and stimulating work environment.
How to apply?
*  Applications may only be  submitted online , until the closing date  7 August 2016.
*  A pre-selection will be made from amongst the submitted applications. The remainder of the selection procedure is specific to the position and will be determined by the selection panel.
*  The interviews of the candidates, preselected by a selection panel, will take place on 21 September 2016 .
*  More information about the application form can be obtained from Myra De Munck (Tel.  +32 (0)3 265 32 24) .
*  For questions about the profile and the description of duties, please contact Prof. Rita De Maeseneer ([email protected])

************************************************************
City University of New York- Borough of Manhattan Community College - Full Time Positions
http://www.h-net.org/jobs/job_display.php?id=53001
 
************************************************************
  Tenure-track Assistant Professor, Russian
History and Politics, University of Copenhagen
 
The tenure track is offered in the field of Russian
history and politics. In assessing research
qualifications emphasis will be placed on whether
the applicant has conducted research and
published in the field of contemporary Russian/
Soviet history, preferably with a research focus
on foreign politics, regional security politics and/
or East European perspectives.
 
It is particularly important that the applicant have a
solid command of Russian and is thus able to
conduct contextually well-grounded analyses.
Moreover, the research should document originality
and innovative academic approaches.
 
The successful applicant should be able to teach
courses and lessons in Danish or English on the
general history of Eastern Europe, Russian history,
contemporary Russian and East European politics
and society, methods and theories of history and
political science, and to supervise B.A.- and MA-
level students within these fields. The applicant is
expected to provide a statement of his/her
academic and pedagogical approaches to university
teaching.
 
Applicants with further qualifications and
competencies relevant to other of the Department’s
programmes will be preferred.
 
http://jobportal.ku.dk/videnskabelige-stillinger/ ?show=819421
************************************************************
  Departmental Lecturer, Global Early Modern
History (1450-1750), University of Oxford
 
We are seeking a Departmental Lecturer in Global
Early Modern History (1450 – 1750), tenable from
1 October 2016 for a fixed term of one year. The
appointment is to fulfil teaching needs while Dr
Alan Strathern is on academic leave, and is
offered by the History Faculty in association
with Brasenose College and St John’s College.
 
Applications are invited from scholars with active
research and teaching interests either in the
history of any area of the world outside of Europe
and North America, or in Europe’s contacts with
the non-European world. Expertise in the history
of South Asia, East Asia, Southeast Asia or the
Middle East would be particularly welcome.
The successful candidate will demonstrate an
ability and willingness to give tutorials, lectures,
classes and supervision at both undergraduate and
graduate level across a range of papers in Global
Early Modern History. The Lecturer will also be
required to undertake examining and
administrative work, and will engage in advanced
study and original research in Global Early
Modern History.
 
https://www.h-net.org/jobs/job_display.php?id =52966
************************************************************
  Visiting Lecturers/Instructors, History,
Georgia State University
 
Non-tenure track positions to teach freshman-level
survey courses: US History, World History to 1500,
or World History since 1500. Ph.D. required by
August 2016 for Visiting Lecturers; ABD for
Visiting Instructor. Positions anticipated upon
budgetary approval. Preference to those with
appropriate teaching experience.
 
https://www.h-net.org/jobs/job_display.php?id =52947
************************************************************
  Departmental Lecturer, Modern European
History (1800-1945), University of Oxford
 
We are seeking a Departmental Lecturer in Modern
European History (1800 – 1945), tenable from
1 October 2016 for a fixed-term of one year. The
appointment is to fulfil teaching needs while Dr
Abigail Green is on academic leave, and is offered
by the History Faculty in association with
Brasenose College.
 
Applications are invited from scholars with active
research and teaching interests in any area of the
history of nineteenth- or early twentieth-century
Europe. The successful candidate will
demonstrate an ability and willingness to give
tutorials, lectures, classes and supervision at both
undergraduate and graduate level across a range
of papers in Modern European History. The
lecturer will also be required to undertake
examining and administrative work, and will
engage in advanced study and original research
in Modern European History.
 
http://www.jobs.ac.uk/job/ANP195/ departmental-lecturer-in-modern-european -history-1800-1945/
************************************************************

Colgate University - Digital History Project Manager
http://www.h-net.org/jobs/job_display.php?id=52987
************************************************************
  Academia Sinica - Researcher (open rank Research Fellow, Associate Research Fellow, or Assistant Research Fellow), Modern history
http://www.h-net.org/jobs/job_display.php?id=53003
************************************************************
  Centre for East European and International Studies (Zentrum für Osteuropa- und internationale Studien) - 5 research fellows
http://www.h-net.org/jobs/job_display.php?id=53002
************************************************************
  New York University Abu Dhabi - LECTURER POSITION, WRITING FACULTY
http://www.h-net.org/jobs/job_display.php?id=53000
************************************************************
http://jobportal.ku.dk/tenure-track/?show=819421
 Tenure-track assistant professorship in Russian History and Politics

The Department of Cross-Cultural and Regional Studies, University of Copenhagen (UCPH), Denmark, invites applications for a tenure-track assistant professorship in Russian History and Politics to be filled by 1 January 2017 or as soon as possible thereafter.

About the Department:  http://ccrs.ku.dk/about/
The closing date for applications is 23:59 CEST, 22 June 2016.
************************************************************
University of Oxford - Departmental Lecturer in Global Early Modern History (1450 – 1750)
http://www.h-net.org/jobs/job_display.php?id=52966
************************************************************
Newberry Library - Curator of Rare Books and Manuscripts
http://www.h-net.org/jobs/job_display.php?id=52975
************************************************************
Tenure-track assistant professorship in Russian History and Politics
 
The Department of Cross-Cultural and Regional Studies, University of Copenhagen (UCPH), Denmark, invites applications for a tenure-track assistant professorship in Russian History and Politics to be filled by 1 January 2017 or as soon as possible thereafter.
 
About the Department:   http://ccrs.ku.dk/about/
 
Job content
The tenure track is offered in the field of Russian history and politics. In assessing research qualifications emphasis will be placed on whether the applicant has conducted research and published in the field of contemporary Russian/Soviet history, preferably with a research focus on foreign politics, regional security politics and/or East European perspectives.
It is particularly important that the applicant have a solid command of Russian and is thus able to conduct contextually well-grounded analyses. Moreover, the research should document originality and innovative academic approaches.
The successful applicant should be able to teach courses and lessons in Danish or English on the general history of Eastern Europe, Russian history, contemporary Russian and East European politics and society, methods and theories of history and political science, and to supervise B.A.- and MA-level students within these fields. The applicant is expected to provide a statement of his/her academic and pedagogical approaches to university teaching.
 
Applicants with further qualifications and competencies relevant to other of the Department’s programmes will be preferred.
 
The position also involves outreach activities as well as a certain number of administrative duties.
The tenure-track assistant professor is expected to be able to take part in all the activities of the Department, including examinations and administration, and also to secure funding for and manage research projects, provide pedagogical supervision, and participate in academic assessments.
 
A tenure-track assistant professorship is a six-year, fixed-term academic position involving both research and teaching. The successful candidate will be obliged to complete a teacher-training course designed especially for assistant professors.
 
Approximately six months before the end of the six-year period as assistant professor, a committee set up by the Dean will assess whether the assistant professor can be considered for promotion to a tenured position as associate professor.
 
Read more about the tenure-track program at the UCPH at this homepage:   http://employment.ku.dk/tenure-track/tenure-track-at-ucph/ .
 
Qualification requirements
Applicants must have a PhD degree or its equivalent within the area advertised. Furthermore, it will be considered an advantage if applicants can demonstrate teaching experience at university level.
The duties of the position are evenly distributed on tasks related to teaching and tasks related to research (including relevant administration and knowledge-sharing). Documented competences in both of these main fields of activity, as well as the ability to reflect on them, will be weighted in the assessment process (see further below).
Furthermore, emphasis will be placed on the following academic and personal qualifications:
·         Research qualifications, which will be assessed in relation to the period of active research, the degree of originality, and academic output, e.g. number of publications published in internationally recognized, peer-reviewed journals or in comparable high-ranking series published with internationally recognized publishing houses.
·         The applicant’s scientific record, academic breadth and depth, rigour, thoroughness, and accuracy
·         Teaching qualifications. See also our Educational Charter at   http://www.humanities.ku.dk/about/vision_and_goals/educational_charter/
·         Experience and qualifications with regard to dissemination of research, knowledge-sharing and engagement with the wider public, the media and the world of politics
·         Documentation of possible administrative qualifications
Tenure-track assistant professors must hold an academic record demonstrating internationally competitive research, and/or have internationally recognized potential to make a future impact.
Assessment of applicants will primarily consider their level of documented, internationally competitive research. Teaching qualifications are not mandatory, but documented teaching qualifications and teaching experience will be taken into account. Applicants’ outreach qualifications, including the ability to attract external funding, will also be considered.
Within a reasonable period of time (max. 2 years), non-Danish-speaking appointees are expected to acquire proficiency in Danish sufficient to teach in Danish as well as interact with colleagues and students.
For further details about the qualification requirements for assistant professorships, please refer to the job structure for academic staff:  http://ufm.dk/lovstof/gaeldende-love-og-regler/uddannelsesinstitutioner/job-structure-for-academic-staff-at-universities-2013.pdf
For further information about the position, please contact Head of Department Ingolf Thuesen, e-mail: [email protected].
 
Application
Applications must be submitted online in Adobe PDF or Word format. ZIP-files cannot be uploaded.
Please note that each field in the application form must contain a single file of max. 20Mb.
Please click on the “Apply online” icon at the bottom of the page.
The application must be written in English and must include the following enclosures:
·         Application letter/cover letter
·         Curriculum vitae (with the applicant’s email address, telephone number and list of referees (maximum five names)
·         Documentation of qualifications (examination certificates/PhD diploma, etc.).
·         Complete and numbered list of publications. The enclosed publications must be marked with *.
·         Research plan, including a short description of previous research and a plan for the coming years that includes an account of involvement in organising research, establishment of research seminars, symposia and congresses, etc.
·         Documentation of teaching qualifications and research dissemination (organisation of classes, materials, courses and other forms of teaching).
·         Publications. Applicants may choose a maximum of five publications for assessment, of which at least two must have been published within the five years immediately preceding the deadline for applications. At least two of these publications must have been published in internationally recognized, peer-reviewed journals or in comparable high-ranking series published with internationally recognized publishing houses. Publication dates must be clearly marked on the publication list. The publications selected must be uploaded as attachments and listed from 1 to 5.
 
Should any material submitted consist of work with named co-authors, or work that is otherwise the result of collective academic endeavours, the extent of the applicant’s contribution to the work must be clearly stipulated. The Faculty may ask for a signed statement from the co-authors stipulating the extent and nature of each individual’s contribution.
Only material in English, German, French, Danish, Norwegian, Swedish, and (a lesser proportion of material in) Russian will be assessed.
All material will be shredded at the end of the appointment procedure.
Appointment procedure
After the application deadline, the Dean selects applicants for assessment on the advice of the Appointment Committee.  All applicants are then immediately notified whether their application has been accepted for assessment. The Dean subsequently appoints an expert assessment committee tasked with carrying out an assessment of the selected applicants for the specific post. Selected applicants are notified of the composition of the committee. Applicants are ultimately offered the opportunity of commenting on the part of the assessment relating to themselves before the appointment is finalized.
Applicants will be continuously informed about the progress of the procedure by email.
Further information about the application procedure is available from HR and Personnel Officer Mette Christensen, e-mail: [email protected].
Salary and conditions of employment
The post will be filled according to the agreement between the Danish Ministry of Finance and the Danish Confederation of Professional Associations. Additional bonuses may be negotiated on an individual basis.  Compensation packages comprising a relocation bonus for international scholars and a special tax scheme are offered to researchers recruited abroad. As for the latter, see   www.movingtodenmark.ku.dk
As a tenure-track assistant professor at the Faculty of Humanities you are offered a Start-up Package. See more at   http://humanities.ku.dk/about/tenuretrack/
If you consider applying from abroad, you may find useful information on what it is like working in Denmark before you apply for a position at the UCPH. See:  http://ism.ku.dk/ ,   http://workingconditions.ku.dk/  and   https://www.workindenmark.dk/
The UCPH wishes to encourage everyone interested in this post to apply, regardless of personal background.
The closing date for applications is 23:59 CEST, 1 August 2016.
Applications or supplementary material received thereafter will not be considered. 
************************************************************
   http://academicpositions.eu/ad/aalto-university/2016/professor-in-contemporary-art/89610?utm_medium=email&utm_source=transactional&utm_campaign=Job+alerts  
Professor in Contemporary Art
Aalto University is a community of bold thinkers where science and art meet technology and business. Aalto University has six schools with nearly 20 000 students and 4 700 employees, 390 of which are professors. Our campuses are located in Espoo and Helsinki, Finland.
Aalto University School of Arts, Design and Architecture is one of the most prestigious international universities of art, design and architecture in the world. The school is a strong source of social influence. Key areas of research are design, digital media, audiovisual representation, art, visual culture, well-being architecture and emerging technologies, and urban planning and design. The school’s history dates back to 1871.
Aalto University School of Arts, Design and Architecture invites Professor of Practice position applications for:
Professor in Contemporary Art
Contemporary art at Aalto University is engaged in active dialogues within the broader field of visual culture and the unique multidisciplinary context and possibilities available through the university’s various academic disciplines. Art interacts with research, planning and public debate creating new forms of artistic production and new professional agencies. The Professor in Contemporary Art is expected to be an exceptional and active artist, eager to bring her/his particular expertise, experience and contribution to this vibrant and developing environment. 
The position will be filled on the basis of artistic merits with the title of Professor of Practice. The appointment will be for a fixed 5-year term, beginning August  1 st   2017 or as agreed.
The Aalto Professor of Practice system is intended especially for the fields of art, design and architecture but can be applied to other fields as well. The Professor of Practice position provides departments with the possibility to hire highly respected professionals for opening new areas of teaching and research/ artistic and professional work. The position also provides possibility for re-evaluation and dynamic development of a field.
Professors of Practice are expected to exercise and guide artistic activity and education, and/or research. They are also expected to follow the advances of their field, to participate in service to the Aalto University community, and to take part in societal interaction and international collaboration in their field.
The Professor of Practice in Contemporary Art will be located at the Department of Art, which educates and prepares professionals in the fields of art education, visual culture, curating, and contemporary art. The department is known for high-quality artistic and art-pedagogical activities, and scholarship and research that are recognized nationally and internationally. The department has three study programs, taught by leading scholars and practitioners in their field, namely art education ,  Nordic visual studies ,  and visual culture and contemporary art. For more information, see  http://taide.aalto.fi/en/ .
Primary duties of the professor will include teaching in the Visual Culture and Contemporary Art (ViCCA) master’s program, which focuses on connecting the worlds of art and non-art. Central for the program are new and emergent professional practices, which are initiated and developed in the new spaces and territories of cultural production. In the program, theory and practice are tightly interwoven and emphasis is put on developing each student's artistic, curatorial and theoretical thinking and practices.
For more information see  http://www.aalto.fi/en/studies/education/programme/visual_culture_contemporary_art_master/
Job description
The professorship is intended for an artist who would excel as a Professor of Contemporary Art within the particular context of Aalto University and the Department of Art. Preference will be given to candidates whose work has a demonstrated relation to, or potential for working with, one or more of the non-art fields represented at Aalto, such as science, technology or economics (  http://www.aalto.fi/en/ ), in addition to the societal, cultural and educational contexts explored at the Art Department and School of Arts, Design and Architecture. Candidates are expected to have a strong ambition for developing the field, and educating students to participate critically in, and broaden, the field of contemporary art.
Requirements
The Professor of Practice position is considered a professor position subject to external evaluation. Applicants will be reviewed on the basis of the following areas: artistic merits, teaching, collaborative and multidisciplinary competencies, and activity and leadership in artistic and academic communities. Artistic merits will be emphasized in the selection process: the applicant is expected to have significant artistic qualifications and achievements and wide practical experience in the field. The applicant is expected to have strong and well-articulated vision regarding the field and how it should be developed.
The main teaching language is English. Strong written and verbal communication skills in English are required.
Salary
Aalto University follows the salary system of Finnish universities, but applicants may also provide salary requirements.
How to apply
The application process includes two phases. In the first phase the applicants are required to submit the following material:
*  Motivation/cover letter
*  Curriculum Vitae (including contact information, max 5 pages)
*  Artistic portfolio (max. file size 100 MB)
*  Summary of teaching experience (max. 2 pages)
*  A description of your views regarding the present situation and the future development of the field in the context of a multidisciplinary university such as Aalto University (max 2 pages)
All material must be  in English . The application material will not be returned. Aalto University does not accept any recommendations for applicants.
Please submit your application with attachments (in PDF-format, max 100 MB) through the eRecruitment system  no later than   31.7.2016   ( Finnish time UTC +2). The link to the eRecruitment system ('Apply for this job') can be found at the bottom of the page. Please use the following  file naming convention : lastname_firstname_attachmentname_YYYY-MM-DD.pdf (for example applicant_anna_cv_2016-07-04.pdf).
From amongst the applicants in the first phase, Aalto University will select those who will be asked for supplementary application materials, including a teaching portfolio and other supporting documents. Supplemented applications are submitted for review by external experts (the second phase of the application process).
General instructions for applicants including language requirements and guidelines for compiling CV and other supporting documents are given at   www.aalto.fi/en/tenure_track/for_applicant .
Aalto University reserves the right for justified reasons to leave the position open, to extend the application period and to consider candidates who have not submitted applications during the application period.
For more information
For additional information, please contact the Chair of the Departmental Recruitment Committee, Professor Kevin Tavin tel. +358 50 434 2961, e-mail: kevin.tavin(at)aalto.fi (or in recruitment process –related questions HR coordinator Päivi Niemi, tel. +358 50 449 9349, email. paivi.j.niemi(at)aalto.fi).
************************************************************
Visiting Instructor, Russian, Dartmouth College
 
Visiting Russian Instructor Needed for Fall, 2016. 
The Dartmouth Russian Department is seeking a
visiting instructor to teach two Russian courses in
the fall of 2016, an introductory language course
and a course on Slavic folklore, which would be
co-taught with one of our staff. Dartmouth College
is on ten-week quarters. The fall quarter begins
on September 12th and the last day of exams is
November 22nd. Fluency, language teaching
experience, and versatility in teaching a large
culture course are required. Instructor must be
at least ABD. Salary commensurate with
experience. Applicants should submit a cover
letter and cv, and provide the names of three
colleagues whom the department might contact
for references. Please e-mail applications to the
chair, John Kopper, at [email protected].
Dartmouth College is an Affirmative Action/Equal
Opportunity Employer. We welcome applications
from members of under-represented groups.  
************************************************************
  Lecturer, Modern European History (1750-
present), University of Birmingham
 
We are looking for a historian to help consolidate
our expertise in the history of modern Europe in
the 18th and 19th centuries. These chronological
parameters are broadly defined, though we would
be especially interested in applicants whose work
would mesh with our existing strengths in 18th
and 19th-century Britain. In all events, candidates’
research should ideally fall within one or more of
the School’s key research themes, and in particular
should complement our strengths in two or more
of the following areas: imperialism,
transnationalism and diasporas; war, conflict and
cooperation; history of religions, beliefs and ideas;
everyday life and popular culture; environment;
political cultures.
 
http://www.jobs.ac.uk/job/ANM515/ lecturer-in-modern-european-history -1750-present/
************************************************************
  Assistant Professor, History, Maastricht University
 
FASoS is seeking an Assistant Professor with
demonstrated excellence in teaching and research in
20th century political history, with a special
regional focus on East-Central Europe (excluding
Germany) and/or South-Eastern Europe. 
 
http://www.jobs.ac.uk/job/ANP121/assistant-professor-in-history-100-fte-6-year-tenure-track-position/
************************************************************
  Visiting Assistant Professor, European and
Russian/Post-Soviet Studies, The College of
William and Mary
 
The Programs in European Studies and Russian/
Post-Soviet Studies at the College of William and
Mary invite applications for a one year, non-
tenure-track position as Visiting Assistant Professor
that will begin August 10, 2016. We seek an
individual with expertise in Russian/Soviet History,
who is also able to teach a core course in European
Studies. The successful applicant will be expected
to be an effective teacher and will have a [3-3]
teaching load.
 
We are two strong, interdisciplinary area studies
programs within the interdisciplinary major of
Global Studies at one of the best small public
universities in the United States. The successful
candidate will be expected to teach “Introduction
to European Studies” and “Introduction to Russian
and Post-Soviet Studies,” as well as courses in
European or Russian/Soviet history in the
Department of History. Research and teaching
expertise in fields such as state socialism, the First
and/or Second World Wars, post-socialist
societies, migration, regionalism, and identity
politics are particularly welcome.
 
https://www.h-net.org/jobs/job_display.php?id =52935
 
************************************************************
   Assistant Professor (Tenure-track), Russian/
Soviet History since 1855, Yale University
 
The Yale University Department of History intends
to make a tenure-track assistant professor
appointment in Russian/Soviet history since 1855,
beginning July 1, 2017. The successful candidate
will be expected to teach across the entire modern
period. Applications are invited from historians
with strong potential for achievement in
scholarship, undergraduate and graduate teaching,
and intellectual leadership. We welcome
applications from historians who already hold
teaching positions, as well as from recent PhDs
and those who expect their PhD by the time of
appointment.
 
https://www.h-net.org/jobs/job_display.php?id =52943
************************************************************
  University of Oxford - Research Associates: Stories of Survival, Recovering the Connected Histories of Eastern Christianity in the Early Modern World
http://www.h-net.org/jobs/job_display.php?id=52916
************************************************************
  Universiteit van Amsterdam - Lecturer of German Studies
http://www.h-net.org/jobs/job_display.php?id=52919
************************************************************
University of Amsterdam - Assistent Proffessor in German Studies
http://www.h-net.org/jobs/job_display.php?id=52917

***********************************************************
 Research Fellows (5 positions), East European
and International Studies
 
The German Bundestag has allocated funds to
enhance expertise on Russia and Eastern Europe
in Germany. On this basis, the Federal Government
is establishing the Centre for East European and
International Studies (ZOiS) as a foundation under
German Civil Law. The Centre is to begin work as
an independent, non-university research
institution based in Berlin towards the middle of
2016. It will be tasked with undertaking applied
basic research, promoting the training and
education of young academics and providing
expertise on Eastern Europe for policymakers,
business and the public. The target regions for its
academic activity are Eastern Europe, the Caucasus
and Central Asia. During the initial phase, one
thematic focus will be the topic Regime and the
Public Sphere.
 
We are seeking to appoint five research fellows
from 1 September 2016 with limited term contracts
of two years. Remuneration is bracket E 13 of the
Collective Agreement for the Public Service
(TVöD).
 
http://www.jobs.ac.uk/job/ANU424/research-fellows-in-east-european-and-international-studies-5-positions/
************************************************************
 Lecturer, Russian Language, University of
Pennsylvania
 
The Department of Slavic Languages and Literatures
at the University of Pennsylvania invites applications
for the position of Lecturer in Russian Language,
beginning Fall 2016. This is a full-time, one-year
position as Lecturer A, with the possibility of
renewal for up to an additional two years,
contingent upon departmental needs, a satisfactory
performance review and approval of the Dean.
Teaching load is six courses per year and includes
both heritage and non-heritage language courses.
The successful candidate will play an active role
in curriculum development, student advising,
assessment activities, and extra-curriculum
programs. The ideal candidate should hold a Ph.D.
or equivalent in Russian Language and/or
Literature/Culture (ABDs will be considered).
We are looking for an enthusiastic, creative
instructor who has demonstrated excellence in
teaching various levels of Russian language and
has experience and expertise working with
heritage students. Complete fluency in Russian
and English is required; as is familiarity with
contemporary instructional technologies and
best practices and current techniques for
teaching heritage students.
 
http://facultysearches.provost.upenn.edu/postings/886
 
************************************************************
  Language teaching fellow, Russian, University of
St Andrews
 
The School of Modern Languages is seeking to
appoint a full time Language Teaching Fellow in
Russian. You should possess a relevant humanities
degree from a Russian- or English-language
university and a further qualification in teaching
Russian as a Foreign Language and have expertise
in Russian language. Experience in teaching
Russian as a foreign language is essential.
Further detailed information about the School
of Modern Languages can be found at
http://www.st-andrews.ac.uk/modlangs/.
 
http://www.jobs.ac.uk/job/ANX079/
language-teaching-fellow-in-russian/
************************************************************
0 Комментарии



Оставить ответ.

    Archives

    Декабрь 2020
    Сентябрь 2018
    Август 2018
    Июль 2018
    Май 2018
    Апрель 2018
    Февраль 2018
    Январь 2018
    Ноябрь 2017
    Октябрь 2017
    Август 2017
    Июль 2017
    Июнь 2017
    Май 2017
    Март 2017
    Февраль 2017
    Январь 2017
    Декабрь 2016
    Ноябрь 2016
    Август 2016
    Июль 2016
    Июнь 2016
    Май 2016
    Март 2016
    Январь 2016
    Декабрь 2015
    Ноябрь 2015
    Октябрь 2015
    Сентябрь 2015
    Август 2015
    Июль 2015
    Июнь 2015
    Май 2015
    Апрель 2015
    Март 2015
    Февраль 2015
    Январь 2015
    Декабрь 2014
    Ноябрь 2014
    Октябрь 2014
    Сентябрь 2014
    Август 2014
    Июль 2014
    Июнь 2014
    Май 2014
    Апрель 2014
    Март 2014
    Февраль 2014
    Январь 2014

    Categories

    Все
    Advanced Studies
    Aspiranty
    Bakalavry
    Bulletin
    Chto Takoe "Institute For Advanced Studies"
    Conferences
    Consortium Of Humanities Centers And Institutes
    DAAD 2015/2016
    Digital Humanities
    Dissertacii V Otkrytom Dostupe
    E Books
    E-Books
    Elsevier
    EURIAS
    European Consortium For Humanities Institutes And Centres
    Fellowship
    Foundation
    Gatekeeper
    Grants
    Helsinki Collegium
    History Of Russia
    Humboldt Foundation
    IASH
    Job Guide
    Kak Napisat' Issledovatel'skuyu Rabotu
    Magistry
    New Europe College
    Online Library
    PhD программа
    Position
    Postdoctoral Positions
    Povyshenie Kvalifikacii
    Russian E Books
    Russian E-books
    Russian E Books2
    Russian E-books2
    Russian Science Citation Index On Web Of Science
    Scholarship
    Senior Positions
    Setevye Biblioteki Na Raznyh Yazykah
    Setevye Biblioteki Na Russkom Yazyke
    SIAS
    Society For The History Of Ideas
    Tatiana Artemyeva
    UBIAS
    Web Of Science
    Young Researchers
    аватар
    автореферат
    академическая коммуникация
    академическая коммуникация
    академическая культура
    академическая культура
    академическая мобильность
    Академическая этика
    академическое письмо
    академическое письмо
    актуально до...
    актуально до...
    археология
    аспирантура
    аспиранты
    аспиранты
    Аспиранты
    бакалавриат
    бакалавры
    бакалавры
    библиографическая ссылка
    библиографическое описание
    библиотеки
    библиотеки
    Библиотеки мира
    библиотеки России
    библиотеки России
    Бюллетень Общества истории идей
    Бюллетень Общества истории идей
    ВАК
    Википедия
    гранты
    гранты
    диссертация
    докторанты
    докторанты
    документы министерств и ведомств
    журналы
    журналы ВАК
    институты и программы повышение квалифик
    история России
    Как подготовить публикацию
    конкурс
    конференции
    конференции
    магистратура
    магистры
    магистры
    МГУ
    молодые ученые
    Общество истории идей
    Общество истории идей
    онлайн курсы
    онлайн-курсы
    оформление текстов
    повышение квалификации
    поиск электронных книг
    профессионалы
    профессионалы
    публикация
    публикация
    работа
    работа
    сетевые библиотеки на русском языке
    Социальная научная сеть
    стажировки
    стажировки
    стипендии
    стипендии
    студенты
    студенты
    Университет без границ
    фандрайзинг
    фонды
    фонды
    Циклопедия
    цитирование в диссертации
    цифровая гуманитаристика
    электронное письмо
    Энциклопедические ресурсы
    энциклопедия
    энциклопедия

    RSS-канал